Η πτώση του ευρώ έναντι του δολαρίου κάνει ακόμη πιο «ελκυστικά» τα ελληνικά προϊόντα σε τρίτες χώρες

Του Δημήτρη Χριστούλια

Πρόσω ολοταχώς για νέο ιστορικό ρεκόρ οδεύουν οι ελληνικές εξαγωγές, με σύμμαχο αυτή την φορά και την μείωση του ευρώ έναντι του δολαρίου. Με το 1 ευρώ να ισούται σχεδόν με 1 δολάριο τα ελληνικά προϊόντα πωλούνται τις τελευταίες εβδομάδες φθηνότερα σε τρίτες χώρες όπου οι συναλλαγές ανάμεσα στις ελληνικές και στις ξένες εταιρείες γίνονται στο αμερικανικό νόμισμα.

Η σημαντική πτώση του ευρώ έναντι του δολαρίου τους τελευταίους μήνες, μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στις εισαγωγές προϊόντων και κυρίως στις τιμές των πρώτων υλών και των καυσίμων, ωστόσο κάνει ακόμη πιο «ελκυστικά» τα ελληνικά προϊόντα που διατίθενται κυρίως στις αγορές της Αμερικής, της Ασίας και της Αφρικής. Ουσιαστικά στις χώρες όπου οι συναλλαγές γίνονται σε δολάρια. Ωστόσο η μείωση του ευρώ έναντι του δολαρίου αυξάνει το κόστος των πρώτων υλών που είναι απαραίτητες για την παραγωγή πολλών ελληνικών προϊόντων που διατίθενται τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στο εξωτερικό.

Τα ελληνικά προϊόντα, έχουν ήδη γίνει ανάρπαστα σε όλον τον κόσμο, με τις εξαγωγικές επιχειρήσεις να προχωρούν σε νέες συμφωνίες ενδυναμώνοντας την παρουσία τους στις χώρες που ήδη δραστηριοποιούνται αλλά και διεισδύοντας σε νέες ανερχόμενες αγορές όπως είναι αυτές της Μέσης Ανατολής. Ήδη οι εξαγωγικές επιχειρήσεις καταστρώνουν τα σχέδιά τους για να μπορέσουν να αυξήσουν τις εξαγωγές τους επόμενους μήνες. 

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις