Τι αποκαλύπτει έρευνα του γραφείου Εμπορικών Υποθέσεων της Ελληνικής πρεσβείας στο Τόκυο

Της Κωνσταντίνας Χελιδώνη

«Οι Έλληνες εξαγωγείς ελαιολάδου, που διαθέτουν μερίδιο μόλις 2% στην συγκεκριμένη αγορά, θα μπορούσαν να ενισχύσουν την παρουσία τους στην Ιαπωνία, η οποία στα 500 γραμμάρια κατά κεφαλήν ετήσια κατανάλωση, εμφανίζει την μεγαλύτερη ζήτηση για ελαιόλαδο από τα υπόλοιπα ασιατικά κράτη». Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα της έρευνας που εκπόνησε το γραφείο εμπορικών υποθέσεων της Ελληνικής πρεσβείας στο Τόκυο. Μάλιστα, όπως επισημαίνεται στην έρευνα η κατανάλωση ελαιολάδου αυξάνεται συνεχώς στις μεγαλύτερες ηλικίες, καθώς είναι και περισσότερο ευαισθητοποιημένες σε θέματα υγείας.

Η αγορά της Ιαπωνίας

Η Ιαπωνία αποτελεί την έβδομη ή όγδοη αγορά σε μέγεθος αξίας εισαγωγών ελαιολάδου στον κόσμο. Ο ιαπωνικός λαός γνωρίζει πολύ καλά τα οφέλη του ελαιολάδου στην υγεία και αυτό εξηγεί την συνεπή ετήσια ανάπτυξη στην κατανάλωση ελαιολάδου από τη δεκαετία του 1980. Ένας εκ των πιο σημαντικών παραγόντων που επηρεάζει τη ζήτηση στην χώρα της Άπω Ανατολής, είναι το δημογραφικό. Ο αριθμός των ατόμων ηλικίας άνω των 65 ετών υπερβαίνει τα 36,21 εκατομμύρια, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Αυγούστου 2020, σημειώνοντας αύξηση κατά 300.000 εντός ενός έτους. «Εάν λάβουμε υπόψη ότι, οι ηλικιωμένοι πλέον αντιπροσωπεύουν το 28,9% του πληθυσμού της Ιαπωνίας και είναι η κατηγορία στην οποία παρατηρείται αύξηση της κατανάλωσης ελαιολάδου λόγω των οφελών στην υγεία, καταλαβαίνουμε της προοπτικές στην εξέλιξη της ζήτησης» υπογραμμίζεται στην έκθεση.

Οι οικονομικοί και πολιτιστικοί παράγοντες είναι επίσης σημαντικοί. Η Ιαπωνία είναι μία από τις μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου, τα διαθέσιμα εισοδήματα είναι υψηλά και αυτό αντανακλάται στη συμπεριφορά κατανάλωσης των νοικοκυριών. Από πολιτιστική άποψη, η χώρα είναι όλο και περισσότερο ανοιχτή προς τον έξω κόσμο, την ανακάλυψη και υιοθέτηση πρακτικών άλλων χωρών, κυρίως από τη Δύση, η οποία ενισχύεται και με τον εξερχόμενο τουρισμό. Ταξιδεύοντας οι Ιάπωνες σε άλλες χώρες, δοκιμάζουν την τοπική κουζίνα, την οποία θέλουν να ξαναδοκιμάσουν στη χώρα τους.

Το ελαιόλαδο προτιμάται κυρίως από τις γυναίκες, οι οποίες γνωρίζουν τα οφέλη του στην ομορφιά και στην υγεία. Επιπλέον οι γυναίκες, είναι διατεθειμένες να πληρώσουν περισσότερο για ένα ποιοτικό προϊόν όπως το παρθένο ελαιόλαδο, σύμφωνα με την έρευνα.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις