Συνολικά 405 Β2Β συναντήσεις είχαν 12 ελληνικές εταιρείες τροφίμων και ποτών

Σημαντικές προσδοκίες για τη σύναψη νέων συμφωνιών άλλα και την αύξηση των εξαγωγών τους σε τέσσερις σημαντικές ασιατικές αγορές, προέκυψαν μετά τις 405 Β2Β συναντήσεις που είχαν 12 ελληνικές εταιρείες τροφίμων και ποτών, στο πλαίσιο 3πιχειρηματικής qποστολής που διοργάνωσε το Ελληνο-Ασιατικό Επιχειρηματικό Συμβούλιο σε συνεργασία με το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο.

Η ελληνική αποστολή επισκέφθηκε το Τόκιο, τη Σεούλ, το Πεκίνο και το Χόνγκ Κόνγκ, με τις εταιρείες να έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους σε τοπικούς εισαγωγείς, διανομείς και αντιπροσώπους. Παράλληλα να ενημερωθούν για τις προϋποθέσεις, τη ζήτηση και τον ανταγωνισμό σε κάθε περιοχή, ώστε να διαμορφώσουν τη στρατηγική τους και να σχεδιάσουν επιχειρησιακά την εξαγωγική προσέγγιση σε αυτές τις πολυπληθείς και δυναμικά ανερχόμενες αγορές. Με την υποστήριξη των Γραφείων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Υπουργείου Εξωτερικών στις τρεις χώρες και του Εμπορικού Επιμελητηρίου στο Χόνγκ Κόνγκ πραγματοποιήθηκαν πολυάριθμες συναντήσεις, πάνω από 30 για κάθε εταιρία, που έδειξαν ότι υπάρχουν δυνατότητες τα συγκεκριμένα ελληνικά προϊόντα να ανταγωνισθούν με επιτυχία άλλα εισαγόμενα, να «χτίσουν» θέση σε καταστήματα και ράφια super market και να αποκτήσουν μερίδιο σε αγορές μεγάλης κατανάλωσης με σταθερά αυξανόμενη ζήτηση σε τρόφιμα υψηλής γευστικής και διατροφικής αξίας.

Σημειώνεται πως στην ελληνική αποστολή μετείχαν από τη Βόρεια Ελλάδα η ΔΩΔΩΝΗ με φυτικά επιδόρπια και snacks, oι ΜΕΒΓΑΛ και EVROFARMA με γαλακτοκομικά, η EURIMAC με ζυμαρικά, η ΖΑΝΑΕ με κονσέρβες ντομάτας, έτοιμα γεύματα-ορεκτικά, ελιές και η ALMI με antipasti, η κονσερβοποιία φρούτων ELBAK από τη Θεσσαλία, από τον κλάδο ελαιολάδου οι Mitira Lesvos από την Μυτιλήνη, η Sparta Spirit από την Λακωνία και η Ariston Hellas από τους Γαργαλιάνους Μεσσηνίας μαζί με άλλα είδη, και από τον κλάδο ποτών η Μονή Χιλανδαρίου από το Άγιο Όρος με δική της παραγωγή κρασιών και η Ποτοποιία Κατσάρος από τον Τύρναβο με παραδοσιακό ούζο και τσίπουρο, λικέρ μαστίχα και κρασιά.

Όπως διαπιστώθηκε, μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι ώριμες αγορές της Ιαπωνίας και Κορέας όπου οι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα ποιοτικά, υγιεινά και vegan. Απαιτείται μακροχρόνια στόχευση, επιμονή και συνέπεια, κατάλληλη προετοιμασία και χτίσιμο εμπιστοσύνης, αφιέρωση πόρων, κατανόηση τοπικής κουλτούρας και συνηθειών, σειρά επισκέψεων και επαφών, έγκαιρη διεκπεραίωση διατυπώσεων. Το σταδιακό άνοιγμα της Κίνας στον κόσμο μετά την πανδημία διαμορφώνει νέο πλαίσιο ζήτησης και ανταγωνισμού σε μία δύσκολη αλλά τεράστια αγορά όπου οι ελληνικές εταιρίες μπορούν να ενισχύσουν το εξαγωγικό αποτύπωμά τους με παραδοσιακά και νέα προϊόντα, ενώ το Χόνγκ Κόνγκ θεωρείται εμπορική γέφυρα για πρόσβαση σε πολλές άλλες Ασιατικές περιοχές.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις