Πώς μοιράζεται η “πίτα” της εστίασης στην Ελλάδα

Η πανδημία άλλαξε τον τρόπο που τρώμε έξω - Οι νέες τάσεις που έφερε
Τα 10 δισ. ευρώ κατάφερε να φτάσει σε τζίρο η αγορά του επισιτιστικού κλάδου στην Ελλάδα το 2022, πλησιάζοντας τα προπανδημικά νούμερα του 2019, σύμφωνα με την έρευνα Foodservice Market Monitor της Deloitte. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την διάρκεια της πανδημίας ο επισιτιστικός κλάδος έχασε περίπου το 30% του τζίρου του, σημαντικό μέρος του οποίου ανέκτησε την χρονιά που μας πέρασε.
Την ίδια στιγμή, η έρευνα της Deloitte παρουσιάζει κάποια πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για τον επισιτιστικό κλάδο στην Ελλάδα, τα μαγαζιά που προτιμούν οι Έλληνες αλλά και πώς έχει μοιραστή η “πίτα” της εστίασης. Συγκεκριμένα, με βάση τα δεδομένα, τα καφέ και τα μπαρ φαίνεται να κυριαρχούν στην χώρα μας καταλαμβάνοντας το 59% της συνολικής αγοράς επισιτισμού, ποσοστό πολύ μεγαλύτερο από τον μέσο όρο στις υπόλοιπες χώρες του κόσμου όπου και φτάνει το 33%.
Αντίθετα, η Ελλάδα καταλαμβάνει το χαμηλότερο ποσοστό στην κατηγορία των Κλασικών Εστιατορίων. Η συγκεκριμένη κατηγορία καταλαμβάνει μερίδιο 48% στην παγκόσμια αγορά και στην Ελλάδα περιορίζεται στο 1/3, δηλαδή στο 16% της συνολικής αγοράς επισιτισμού της χώρας. Μικρότερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο (33%) είναι και το μερίδιο (25%) των εστιατορίων ταχείας εξυπηρέτησης.
Όσον αφορά την κατηγορία κλασικών εστιατορίων το μεγαλύτερο μέρος (62%) αφορά την ελληνική κουζίνα, ακολουθεί η ιταλική (18%), ενώ ένα ποσοστό της τάξης του 4% καταλαμβάνει η ιαπωνική κουζίνα. Σε αντίθεση με την ελληνική και την ιταλική κουζίνα, η ιαπωνική έχει μεγαλύτερο μερίδιο των εστιατορίων της (22%) στην premium κατηγορία.
Οι νέες τάσεις που έφερε η πανδημία και η οικονομική κρίση
Την ανάπτυξη που γνώρισε κατά την διάρκεια της υγειονομικής κρίσης συνεχίζει το delivery ενώ παράλληλα αναδύονται και νέες τάσεις στον επισιτιστικό κλάδο. τα “farm-to-table” εστιατόρια, εκτός από μία διεθνή τάση, έχουν κερδίσει το ενδιαφέρον των Ελλήνων καθώς οι καταναλωτές φαίνεται να δίνουν όλο και μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα και προέλευση των πρώτων υλών. Επιπλέον, για λόγους εξοικονόμησης χρημάτων, παρουσιάζει άνοδο και το λεγόμενο “food-on-the go” και “fast dining”, τάση που προβλέπεται να ακολουθήσει σταθερά ανοδική πορεία και τα επόμενα χρόνια.
Ταυτόχρονα, η ισορροπημένη διατροφή, τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης, η επαφή με διεθνείς κουζίνες, η επιλογή τροφίμων με μειωμένη ζάχαρη και λιπαρά, η χαμηλή κατανάλωση αλκοόλ και η αγορά αγαθών με πράσινη ετικέτα που ακολουθούν βιώσιμες πρακτικές, μετατράπηκαν στις πιο δημοφιλείς τάσεις που φαίνεται να καθοδηγούν πλέον τις προτιμήσεις των καταναλωτών παγκοσμίως.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις