Η Γερμανία το 38,2% των εξαγωγών των ελληνικών αποσταγμάτων

Το ούζο αποτελεί διαχρονικά το κυριότερο εξαγόμενο προϊόν της ελληνικής ποτοποιίας, καταλαμβάνοντας το 2022, το 61% της αξίας και το 70% της ποσότητας του συνόλου των εξαγωγών των ελληνικών αποσταγμάτων. Το 2022 κατέγραψε ποσοστιαία αύξηση της αξίας των εξαγωγών του διεθνώς κατά 11,93 % και σε ποσότητα 3,65 %.
Παρά το γεγονός ότι ανταγωνίζεται αντίστοιχα ποτά από χώρες όπως η Ιταλία, Ισπανία και η Γαλλία έχει καθιερωθεί διεθνώς λόγω της υψηλής ποιότητάς του.
Οι εξαγωγές του ούζου εντός ΕΕ-27 το 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία της EUROSTAT που επεξεργάστηκε ο ΣΕΑΟΠ παρουσιάζουν αύξηση σε αξία κατά 2,24%, ενώ σε ποσότητα εμφανίζουν μείωση κατά -3,52%, σε σύγκριση με το 2021 ενώ εκτός ΕΕ-27 σημειώθηκε σημαντική αύξηση 33,6% σε αξία και 23,2% σε ποσότητα.

Οι εξαγωγές εντός ΕΕ-27 το 2022, εμφάνισαν σημαντική αύξηση 18,3% σε αξία και 29% σε ποσότητα σε σύγκριση με το 2021. Μικρή πτώση παρουσιάστηκε στις Τρίτες χώρες ( -0,1% σε αξία και -4,4% σε ποσότητα). Σε σχέση με το 2020 η συνολική αύξηση είναι 40% σε αξία και 56% σε ποσότητα.

Την ίδια στιγμή οι εξαγωγές του τσίπουρου/τσικουδιάς αν και αντιπροσωπεύουν ένα πολύ μικρό μερίδιο (2% σε αξία & 1% σε ποσότητα) του συνόλου των εξαγωγών καταγράφουν σταθερή άνοδο, η ποσοστιαία αύξηση σε σχέση με το 2021 είναι 11,7% σε αξία και 19,1% σε ποσότητα

Ποιες χώρες όμως είναι οι κυριότεροι προορισμοί για τα ελληνικά αποστάγματα;

Η Γερμανία εμφανίζεται στην πρώτη θέση καθώς το 38,2% (36,9 εκατ. €)  της ελληνικής ποτοποιίας σε αξία, οδηγείται στη συγκεκριμένη χώρα. Ακολουθούν  το Ιράκ με 17,3 εκατ. €, η Βουλγαρία με 8,1 εκατ. €, η Τσεχία με 4,3 εκατ. €, η Πολωνία με 3,9 εκατ. € & Γαλλία με 3,5 εκατ. €

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις