Τι προκύπτει από την Ετήσια Έρευνα για τον Ξενοδοχειακό Κλάδο το 2023, την οποία πραγματοποίησε το ΙΤΕΠ για λογαριασμό του ΞΕΕ

Στα 10,5 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε ο τζίρος των ελληνικών ξενοδοχείων το 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 23% σε σύγκριση με το 2022. Καταγράφηκε άνοδος της μέσης πληρότητας όλους τους μήνες πλην του Απριλίου, καθώς και της μέσης τιμής διάθεσης των δίκλινων δωματίων τουλάχιστον σε συγκεκριμένους μήνες.

Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από την Ετήσια Έρευνα για τον Ξενοδοχειακό Κλάδο το 2023, την οποία πραγματοποίησε το ΙΤΕΠ για λογαριασμό του ΞΕΕ και παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

Τα σημαντικότερα συμπεράσματα της Έρευνας

  • Παρατηρείται σταθερή εικόνα στους μήνες λειτουργίας των εποχικών ξενοδοχείων – κατά μέσο όρο 5, 7 μήνες το 2023, με 5,6 μήνες το 2022 – ενώ παρουσιάζεται και ομοιογένεια ανάμεσα στις κατηγορίες.
  • Καταγράφεται αύξηση στη μέση πληρότητα των ξενοδοχείων κατά τους μήνες Μάιο (53% το 2023 από 47% το 2022) και Οκτώβριο  (49% το 2023 από 44% το 2022) γεγονός που αποτυπώνει την προοπτική επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου.
  • Το ίδιο συμπέρασμα ενισχύεται και από το γεγονός πως τους μήνες Μάιο και Οκτώβριο, σημειώνεται αύξηση της μέσης τιμής διάθεσης δίκλινου δωματίου κατά περίπου 11% μεταξύ των ετών 2023 και 2022.
  • Παρ’ όλα αυτά, πρέπει να ληφθούν υπόψη δύο παράμετροι. Πρώτον, σε ετήσια βάση τα μισά δωμάτια του ελληνικού ξενοδοχειακού δυναμικού διατέθηκαν σε τιμή κάτω των 130 ευρώ και δεύτερον, κατά τους μήνες Μάιο και Οκτώβριο η αυξημένη πληρότητα αφορά κυρίως στα ξενοδοχεία των μεγαλύτερων κατηγοριών, ενώ παραμένει χαμηλή για τα ξενοδοχεία ενός (Μάιος 28%, Οκτώβριος 20%) και δύο αστέρων (Μάιος 39%, Οκτώβριος 31%)
  • Ο τζίρος των ξενοδοχείων το 2023 αυξήθηκε κατά 23% σε σχέση με το 2022 και έφτασε τα 10,5 δισ. ευρώ. Η αύξηση αυτή διαφοροποιείται αισθητά ανάμεσα στα ξενοδοχεία συνεχούς (+ 9,4%) και εποχικής (+27,4%) λειτουργίας.
  • Η απασχόληση αυξήθηκε κατά 12,6% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά  και ξεπέρασε τις 208.000 θέσεις εργασίας.
  • Η αύξηση του τζίρου και της απασχόλησης συνδέεται και με επενδύσεις των ξενοδόχων που για το 2023 ανήλθαν συνολικά σε 761 εκατ. και το 13% αυτών αφορούσε δράσεις βιωσιμότητας.
  • Τα προβλήματα των ξενοδοχείων, όπως καταγράφονται στην Έρευνα, παραμένουν η εύρεση προσωπικού,  το κόστος της ενέργειας και συνολικά το λειτουργικό κόστος,  η  μειωμένη πληρότητα εκτός των μηνών αιχμής  και ο ανταγωνισμός από τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Διαβάστε επίσης:

Τουρισμός: Θετικές οι προοπτικές και το 2024

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις