Εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων το «καλάθι του νοικοκυριού» εφαρμόζεται έως τις 30 Ιουνίου.

Στην 26η εβδομάδα εφαρμογής του μπαίνει σήμερα το «καλάθι του νοικοκυριού» με τα σούπερ μάρκετ να ανανεώνουν τις λίστες τους.

Την προηγούμενη εβδομάδα σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξη, Άδωνι Γεωργιάδη στο καλάθι του νοικοκυριού καταγράφηκαν μεγάλες μειώσεις συνολικά, -2,5% στη μεσοσταθμική του αξία σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα. Ήταν, σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης, η 4η συνεχόμενη εβδομάδα με μεσοσταθμική μείωση.

Εκείνο που προβληματίζει ωστόσο τους καταναλωτές στις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ είναι συνολικά οι υψηλές τιμές που συνεχίζονται στα ράφια, κυρίως στην κατηγορία των τροφίμων. Αν και αρκετές επιχειρήσεις του κλάδου έχουν ξεκινήσει την αποκλιμάκωση κυρίως μέσω προσφορών, η επιβάρυνση στον συνολικό λογαριασμό παραμένει μεγάλη από τις συνεχείς ανατιμήσεις των προηγούμενων μηνών. Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας NielsenIQ το πρώτο τρίμηνο του 2023 οι ανατιμήσεις ήταν της τάξεως του 12,2 %.

Το «Καλάθι του νοικοκυριού» πάντως εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων θα συνεχίσει να εφαρμόζεται έως τις 30 Ιουνίου. Επίσης όπως έχει γράψει το FoodLife, το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων σχεδιάζει μία νέα πλατφόρμα για την σύγκριση τιμών προϊόντων που υπάρχουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ η οποία θα λειτουργεί συμπληρωματικά με το e-katanalotis και θα δίνει την δυνατότητα στους καταναλωτές να γνωρίζουν πόσο πωλείται έναν προϊόν σε όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ που υπάρχουν στην ελληνική αγορά με το πάτημα ενός κουμπιού. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούν τα νοικοκυριά αφενός να βρουν πού πωλείται φθηνότερα το προϊόν που θέλουν να προμηθευτούν και αφετέρου να ασκηθεί μια ακόμη μεγαλύτερη πίεση σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα να συγκρατήσουν τις τιμές των προϊόντων όπου αυτό είναι εφικτό.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις