Η αύξηση στις πωλήσεις βιομηχανιών τροφίμων, σούπερ μάρκετ και εμπορικών καταστημάτων, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις ανατιμήσεις

Του Δημήτρη Χριστούλια 

Οι πωλήσεις που πραγματοποίησαν το 2022 οι βιομηχανίες αλλά και οι επιχειρήσεις στο λιανικό εμπόριο, ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακές. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο τζίρος των επιχειρήσεων στο λιανικό εμπόριο της χώρας αυξήθηκε πέρυσι κατά 6,76 δισ. ευρώ ή 12,2% και ανήλθε σε περίπου 62 δισ. ευρώ, έναντι 55,2 δισ. ευρώ το 2021 σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα η Ελληνική Στατιστική Αρχή. Την ίδια στιγμή άνοδο της τάξης του 33,1% σημείωσε ο τζίρος στη βιομηχανία το 2022.

Οι αριθμοί όμως πάντα έχουν διπλή ανάγνωση. Και αυτό γιατί σε μεγάλο βαθμό η εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεων στις βιομηχανίες τροφίμων, στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και στα εμπορικά καταστήματα οφείλεται στις μεγάλες ανατιμήσεις που έχουν γίνει σχεδόν στο σύνολο των προϊόντων.

Σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος γνωστής βιομηχανίας τροφίμων, με ετήσιο τζίρο άνω των 100 εκατ. ευρώ, που μίλησε στο Foodlife ανέφερε ότι την χρονιά που μας πέρασε οι πωλήσεις σημείωσαν αύξηση κατά 20%, ωστόσο η μισή άνοδος του τζίρου, επισήμανε χαρακτηριστικά, οφείλεται στις αυξήσεις στις τιμές που έγιναν στα προϊόντα της συγκεκριμένης βιομηχανίας τροφίμων.

Το ίδιο ισχύει και για τις πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, όπου παρατηρείται αύξηση ωστόσο σε πολλές περιπτώσεις καταγράφεται μείωση του όγκου πωλήσεων. Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στα εμπορικά καταστήματα. Το τοπίο για την πραγματική ανάπτυξη της αγοράς αναμένεται να ξεκαθαρίσει φέτος, όπου αναμένεται αποκλιμάκωση των πληθωριστικών πιέσεων.

Η ακρίβεια «ροκανίζει» τα κέρδη

Σε κάθε περίπτωση, όπως επισημαίνουν στελέχη από τον κλάδο των τροφίμων και του λιανεμπορίου, το ζητούμενο είναι η κερδοφορία των επιχειρήσεων η οποία πιέζεται από την αύξηση του λειτουργικού κόστους και την γενικευμένη ακρίβεια, καθώς στην πλειονότητά τους οι επιχειρήσεις προσπαθούν να απορροφήσουν ένα ποσοστό των αυξήσεων, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικά τα προϊόντα τους στην αγορά.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις