Κατά 5,1% υποχώρησε ο όγκος πωλήσεων για τα τυριά στα σούπερ µάρκετ

Οι ανατιμήσεις μπορεί να αυξάνουν τις πωλήσεις των γαλακτοκομικών σε αξία, μειώνουν όμως τον όγκο. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της IRI, ο τζίρος του γιαουρτιού αυξήθηκε κατά 5,2% το 2022 καθώς  ανήλθε σε περίπου 263 εκατ. ευρώ σε σχέση µε το 2021 ωστόσο ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 6%. Σημειώνεται δε πως µεσοσταθµικά οι τιµές στο γιαούρτι αυξήθηκαν κατά 11,8%. Συγκεκριμένα η τιμή  διαμορφώθηκε σε 4,46 ευρώ ανά κιλό το 2022 από 3,99 ευρώ που ήταν το 2021.

“Φωτιά” πήραν και οι τιμές στα τυριά το 2022 καθώς σημείωσαν αύξηση άνω του 22%. Οι µεγαλύτερες ανατιµήσεις από τα τυρά σημειώθηκαν στη φέτα. Το 2022 η τιμή του «λευκού» τυριού ήταν υψηλότερη από αυτήν που είχε το 2021 η φέτα. Συνεπώς ενώ η μέση τιμή της φέτας ανά κιλό είχε 8,06 ευρώ το 2ο21 το 2022 άγγιξε τα 9,85 ευρώ. Η  µέση τιµή του «λευκού» τυριού ανήλθε σε 9,33 ευρώ/κιλό το 2022 από 7,92 ευρώ/κιλό που ήταν το 2021, σημειώνοντας μια σημαντική αύξηση της τάξεως  του 17,8%.

Αµφότερες οι κατηγορίες είχαν µείωση του όγκου πωλήσεων, µε αυτή στη φέτα να είναι διπλάσια αυτής που καταγράφηκε στις πωλήσεις «λευκού» τυριού (8,8% έναντι 4,4%), µε τους καταναλωτές προφανώς να αναζητούν φθηνότερες λύσεις.

Η συνολική αξία πωλήσεων των τυριών στα σούπερ µάρκετ ανήλθε σε 850,08 εκατ. ευρώ  το 2022 και ήταν αυξημένη κατά 11,4% σε σχέση µε το 2021, µε τον όγκο πωλήσεων συνολικά να υποχωρεί κατά 5,1%, όπως έδειξαν τα στοιχεία της IRI. Η µεγαλύτερη µείωση όγκου πωλήσεων έγινε στη γραβιέρα, 11,4%.  Αυτό συνέβη επειδή στην κατηγορία αυτή η μέση τιμή ήταν μεγαλύτερη δηλαδή ανήλθε στα 12,77 ευρώ/κιλό το 2022  από 11,02 ευρώ/ κιλό που ήταν  το 2021.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις