Οι επενδύσεις των σούπερ μάρκετ και των επιχειρήσεων τροφίμων

Της Ρομίνας Νικηφόρου

Με στόχο την ενεργειακή τους αυτονομία και τη μείωση του κόστους ενέργειας όλο και περισσότερες επιχειρήσεις στη βιομηχανία των τροφίμων προχωρούν σε επενδύσεις σε φωτοβολταϊκά. Κινήσεις που είχαν δρομολογηθεί σε πολλές περιπτώσεις και πριν από την ενεργειακή κρίση, επιταχύνθηκαν ωστόσο και εντάθηκαν λόγω της συγκυρίας.

Στο κλάδο των σούπερ μάρκετ, επενδύσεις συνολικού ύψους 18 εκατ. ευρώ υλοποιεί ο όμιλος ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ.για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στις στέγες των καταστημάτων My Market και ΜΕΤΡΟ. Στόχος είναι έως τον Οκτώβριο να έχει φτάσει ήδη τις 90 εγκαταστάσεις που εκτιμάται ότι θα καλύψουν το 30% της κατανάλωσης του Ομίλου σε ενέργεια.

Yψηλής ενεργειακής απόδοσης είναι και το νέο υπερ-μάρκετ της Σκλαβενίτης στo 10o χλμ. της εθνικής Αθηνών – Λαμίας, στο παλιό κτίριο της Renault καθώς περιλαμβάνει φωτοβολταϊκό πάρκο με πάνω από 500 πάνελ στο στέγαστρο του κτιρίου με σύστημα net metering και συστήματα ενεργειακής διαχείρισης.

ΑΒ Βασιλόπουλος και Lidl ήδη διαθέτουν φωτοβολταϊκά σε καταστήματά τους ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη αλυσίδα σούπερ μάρκετ που προχώρησε σε αντίστοιχη επένδυση ήταν η Χαλκιαδάκης από την Κρήτη πριν από περίπου 11 χρόνια.

Αντίστοιχες κινήσεις καταγράφονται και στη βιομηχανία τροφίμων. Πριν από λίγες μέρες, η εταιρεία Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ  ανακοίνωσε την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος (Net-metering) 600kWp στο εργοστάσιό της στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης. Η εκτιμώμενη απόδοση του ανέρχεται στις 870.000 kWh ανά έτος, ενώ η μείωση των ετησίων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στο εργοστάσιο υπολογίζεται στους 300 τόνους ετησίως. Όπως επισημαίνει η εταιρεία, η καθαρή ενέργεια που παράγεται θα χρησιμοποιείται στην παραγωγή των προϊόντων της, μειώνοντας την εξάρτησή της από την παραδοσιακή ενέργεια.

Επίσης, πρόσφατα, στο εργοστάσιο της εταιρείας ΔΩΔΩΝΗ Α.Ε στα Ιωάννινα ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση του νέου Φωτοβολταϊκού Σταθμού ο οποίος έχει ισχύ 2,15 MW και θα παράγει περίπου 3150 MWh ενέργεια ετησίως. «Το φωτοβολταϊκό πάρκο θα παράγει καθαρή ενέργεια που θα χρησιμοποιείται στην παραγωγή των προϊόντων μας, μειώνοντας την εξάρτησή μας από την παραδοσιακή ενέργεια. Αυτή η επένδυση θα έχει θετικό αντίκτυπο στην εταιρεία μας, καθώς θα μας βοηθήσει να μειώσουμε το κόστος της ενέργειας και θα βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητά μας στην αγορά. Παράλληλα, θα μας βοηθήσει να επιτύχουμε τους στόχους μας για αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής» όπως σημείωσε ο κ. Μιχάλης Παναγιωτάκης Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΩΔΩΝΗ Α.Ε.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις