Ανακάμπτει ο επισιτιστικός κλάδος παγκοσμίως

Καλύπτει το "χαμένο έδαφος" της πανδημίας
Στην ανάπτυξη έχει επιστρέψει ο τομές του foodservice τόσο στην Ελλάδα όσο και το εξωτερικό μετά από τα δύσκολα χρόνια της πανδημίας. Όσο ο κορονοϊός είχε κλείσει τα εστιατόρια, ο κλάδος έχασε το 30%, μέρος του οποίου ανακτά τα τελευταία χρόνια.
Συγκεκριμένα, το 2022 ο επισιτιστικός κλάδος φαίνεται να ανακάμπτει σε μεγάλο βαθμό πλησιάζοντας τα 9,7 δισ. ευρώ και κερδίζοντας πίσω τα 2 από τα 3 δισ. ευρώ που έχασε το 2020 και 2021. Συγκεκριμένα, προβλέπεται να γνωρίσει ανάπτυξη με μέσο ετήσιο ρυθμό +10,7% το διάστημα 2021-2024 (+26% για το 2022) φτάνοντας σε συνολικό κύκλο εργασιών περίπου 10,5 δισ. ευρώ το 2024, έναντι περίπου 7,7 δισ. ευρώ το 2021.
Όπως δείχνουν τα στοιχεία, τα καφέ, τα μπαρ, το street food και τα Full Service Restaurants (FSR) θα οδηγήσουν τον επισιτιστικό κλάδο σε ανάπτυξη με τον μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) για τα έτη 2021 – 2026 να κυμαίνεται μεταξύ +5,6% και +8,1%. Τα Quick Service Restaurants (QSR) εκτιμάται ότι επέστρεψαν στα επίπεδα προ-πανδημίας μέσα στο 2022, τα FSR και το Street Food αναμένεται να ανακάμψουν το 2023, ενώ ο κλάδος των καφέ-μπαρ θα ακολουθήσει το 2024.
Οι νέες τάσεις που έφερε η πανδημία και η οικονομική κρίση
Την ανάπτυξη που γνώρισε κατά την διάρκεια της υγειονομικής κρίσης συνεχίζει το delivery ενώ παράλληλα αναδύονται και νέες τάσεις στον επισιτιστικό κλάδο. τα “farm-to-table” εστιατόρια, εκτός από μία διεθνή τάση, έχουν κερδίσει το ενδιαφέρον των Ελλήνων καθώς οι καταναλωτές φαίνεται να δίνουν όλο και μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα και προέλευση των πρώτων υλών. Επιπλέον, για λόγους εξοικονόμησης χρημάτων, παρουσιάζει άνοδο και το λεγόμενο “food-on-the go” και “fast dining”, τάση που προβλέπεται να ακολουθήσει σταθερά ανοδική πορεία και τα επόμενα χρόνια.
Ταυτόχρονα, η ισορροπημένη διατροφή, τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης, η επαφή με διεθνείς κουζίνες, η επιλογή τροφίμων με μειωμένη ζάχαρη και λιπαρά, η χαμηλή κατανάλωση αλκοόλ και η αγορά αγαθών με πράσινη ετικέτα που ακολουθούν βιώσιμες πρακτικές, μετατράπηκαν στις πιο δημοφιλείς τάσεις που φαίνεται να καθοδηγούν πλέον τις προτιμήσεις των καταναλωτών παγκοσμίως.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις