Στα ηλεκτρονικά κανάλια και τις διαδικτυακές πωλήσεις στρέφονται οι Ευρωπαίοι επιχειρηματίες

Επιτακτική ανάγκη για τους Ευρωπαίους επιχειρηματίες η επένδυση στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Έρευνα καταδεικνύει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη, αποτελεί σανίδα σωτηρίας για τους επιχειρηματίες, οι οποίοι ενόψει της πανδημίας και των οικονομικών αλλαγών που επέφερε ο πόλεμος στην Ουκρανία, είδαν τους τζίρους τους να μειώνονται κατακόρυφα.

Ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη: Ένα σύνθετο τοπίο ανάπτυξης και κερδοφορίας

Η Ευρώπη, όπως και το μεγαλύτερο μέρος του κόσμου, είδε επιταχυνόμενη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου ως αποτέλεσμα των περιορισμών λόγω COVID-19 και των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης. Η Βόρεια Ευρώπη γνώρισε αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων κατά 19% το 2021 συγκριτικά με το 2019. Την πορεία της με πιο αργούς ρυθμούς ακολουθούν και η Νότια και Ανατολική Ευρώπη. Ωστόσο, το τοπίο των ευρωπαϊκών λιανοπωλητών είναι επίσης πιο κατακερματισμένο. Από τους πέντε κορυφαίους λιανοπωλητές βάσει διαδικτυακής παρουσίας, μόνο οι Amazon, eBay, MediaMarkt και Zalando είναι παρόντες σε περισσότερες από δύο χώρες. Πολλοί από τους άλλους κορυφαίους λιανοπωλητές ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν σημαντική παρουσία στην τοπική μόνο αγορά.

Οι κορυφαίες κατηγορίες που θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται

Η έρευνά υπογραμμίζει τις διαφορές στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου για καταναλωτικά αγαθά όχι μόνο ανά αγορά αλλά και ανά κατηγορία

Οι άκρως ψηφιακές κατηγορίες (που ορίζονται ως είδη ένδυσης και αξεσουάρ, ομορφιά, ανθεκτικά καταναλωτικά είδη και παιχνίδια) συνεχίζουν να προσφέρονται για το ηλεκτρονικό εμπόριο και να αναπτύσσονται με υψηλούς  ρυθμούς. Ενώ τα τελευταία δύο χρόνια επιταχυνόμενης ανάπτυξης —πάνω από 40 τοις εκατό— θα επιβραδυνθούν τελικά, αυτές οι κατηγορίες δεν έχουν ακόμη φτάσει στο οροπέδιο και θα πρέπει να έχουν ουσιαστικό περιθώριο ανάπτυξης (δεδομένου ότι τα βιβλία, η αρχική διαδικτυακή κατηγορία, είναι τώρα περίπου 65 τοις εκατό στο διαδίκτυο).

Στα τρόφιμα και τα ποτά παρατηρούμε δύο ξεχωριστές ομάδες. Ένας αγαθών με χαμηλότερη ανάπτυξη, όπως τα τρόφιμα και τα αναλώσιμα οικιακά είδη, αυξάνονται κατά 15 έως 20 τοις εκατό ετησίως. Εν τω μεταξύ, τα ποτά και τα ευπαθή τρόφιμα παρουσιάζουν πιο αργή ανάπτυξη στο διαδίκτυο. Ωστόσο, αυτές οι κατηγορίες προϊόντων αυξάνονται κατά 7 έως 15 τοις εκατό ετησίως.

Τι κάνουν οι σούπερ σταρ στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη

Σε αυτό το ολοένα και πιο περίπλοκο τοπίο, λίγες εταιρείες σε όλο το φάσμα των κατηγοριών έχουν επιτύχει ανώτερες επιδόσεις σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές τους. Ποια είναι η στρατηγική που ακολουθούν;

1. Δίνουν προτεραιότητα σε αγορές που είναι ώριμες για κερδοφόρα ανάπτυξη και ορίστε σαφείς ρόλους καναλιών

Οι σούπερ σταρ είναι ξεκάθαροι στην ιεράρχηση των διαδικτυακών καναλιών (για παράδειγμα, πωλητών λιανικής , αμιγώς ψηφιακών παικτών και D2C) και αγορών όπου μπορούν να κερδίσουν στο διαδίκτυο. Όταν επενδύουν, το κάνουν με σκοπό.

Από περιφερειακή σκοπιά, οι σούπερ σταρ περιηγούνται στο κατακερματισμένο τοπίο στην Ευρώπη με μια εστιασμένη αλλά ευρεία στρατηγική. Καθορίζοντας με σαφήνεια τον συμπληρωματικό ρόλο κάθε υποκαναλιού, οι σούπερ σταρ θα ελαχιστοποιήσουν τις συγκρούσεις, θα βελτιστοποιήσουν τις επενδύσεις και θα διευρύνουν την εμβέλεια.

2. Επενδύουν με σταθερότητα

Παρόλο που οι σούπερ σταρ επιτυγχάνουν ήδη τουλάχιστον το 30 τοις εκατό των πωλήσεών τους στο διαδίκτυο, επενδύουν μπροστά από τη ζήτηση για να συνεχίσουν να αναπτύσσονται ταχύτερα από την κατηγορία. Επίσης, ξοδεύουν διαφορετικά, εστιάζοντας συνεχώς τον εμπορικό προϋπολογισμό τους στη διαφήμιση. Η λειτουργία μιας επιτυχημένης μονάδας ηλεκτρονικού εμπορίου απαιτεί επένδυση στις σωστές ψηφιακές δυνατότητες και sthn τεχνολογία.

3. Προσλαμβάνουν εξειδικευμένους επαγγελματίες, επενδύουν στο ανθρώπινο δυναμικό

Ο προγραμματισμός και οι δυνατότητες ανάλυσης είναι κρίσιμοι παράγοντες για να προχωρήσουμε γρήγορα στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι σούπερ σταρ επενδύουν για να δημιουργήσουν εσωτερικά τεχνικά ταλέντα σε συγκεκριμένες δυνατότητες (όπως το ψηφιακό μάρκετινγκ), το οποίο περιορίζει την εξάρτησή τους από εταιρείες ή συνεργάτες τρίτων και επιτρέπει την ευελιξία.

Διαβάστε επίσης: Ποιες είναι οι τάσεις που θα “θέσουν τους κανόνες” στο ηλεκτρονικό εμπόριο το 2023

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις