Οι επιχειρηματίες, οφείλουν να επαγρυπνούν και να ενημερώνονται για να τους κινδύνους των ηλεκτρονικών αγορών

Σύμφωνα με την έκθεση ‘European E-Commerce Report 2021’, η οποία δημοσιεύθηκε από το Ecommerce Europe και το EuroCommerce, η Ελλάδα σημείωσε αύξηση 77% στον ρυθμό ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C, την υψηλότερη ετήσια αύξηση στην Ευρώπη το 2020, εκτιμώντας κιόλας ότι τουλάχιστον το 63% των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου θα έκανε online αγορές αγαθών ή υπηρεσιών εντός του 2021. 

Τέσσερις στους 10 εγχώριους e-shoppers πραγματοποίησαν περισσότερες από πέντε αγορές/παραγγελίες κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η Ελληνική Στατιστική Αρχή τον Δεκέμβριο του 2021, καταδεικνύοντας την αυξανόμενη τοπική διείσδυση του διαδικτύου και των ηλεκτρονικών αγορών. Με δεδομένη πλέον τη σταθερή άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι λογικό να αυξάνονται αντίστοιχα οι απειλές ψηφιακής απάτης.

Καταναλωτές και επιχειρηματίες, οφείλουν να προσέχουν και να ενημερώνονται για να τις “κακοτοπιές” των ηλεκτρονικών αγορών καθώς και να έχουν τεταμένη την προσοχή τους κατά την περιήγηση στα διάφορα e -shops και κατά την διενέργεια ηλεκτρονικών πληρωμών.

Οι τρόποι με τους οποίους οι επιχειρήσεις μπορούν να προστατέψουν τόσο τις ίδιες όσο και τους καταναλωτές είναι οι εξής:

  1. Πρόληψη της απάτης που σχετίζεται με αντιστροφές χρέωσης

Οι λύσεις προστασίας από αντιστροφές χρέωσης μπορούν να βοηθήσουν μια επιχείρηση να διαχειριστεί αυτόματα τις αμφισβητήσεις συναλλαγών και λοιπές διαφωνίες και αντιπαραθέσεις, ανακτώντας παράλληλα πολύτιμο χρόνο και χρήμα. Οι επιχειρήσεις οφείλουν να εφαρμόζουν ισχυρές μεθόδους επαλήθευσης που μπορούν να ελέγχουν εάν τα στοιχεία χρέωσης που εισάγει ένας πελάτης ταιριάζουν, για παράδειγμα, με τα δεδομένα του αρχείου της εταιρείας έκδοσης, καθώς και αυτοματοποιημένα μηνύματα που επισημαίνουν ασυνήθιστες ή περίεργες παραγγελίες, όπως μια παραγγελία με ιδιαίτερα υψηλή ποσότητα του ίδιου προϊόντος.

  2.  Πλατφόρμες επικοινωνίας

Οι επιχειρήσεις μπορούν να ενσωματώνουν στην αρχική των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων ένα forum, όπου οι καταναλωτές θα εκφράζουν παράπονα και τυχόν εμπειρίες ή συμβουλές από δικές τους προσωπικές εμπειρίες εξαπάτησης μέσω των ηλεκτρονικών αγορών ή ακόμα θα αναφέρονται σε ύποπτη συμπεριφορά που αντιλήφθηκαν στο e-shop που διαθέτει η εκάστοτε επιχείρηση.

      3. Μην αποφεύγετε τις συνεργασίες

Η απομόνωση δεν είναι λύση. Άλλωστε οι συνεργασίες μπορούν να συμβάλλου στην ανταλλαγή εμπειριών και στην περαιτέρω οχύρωση της επιχείρησης απέναντι στις απάτες που κρύβουν οι online αγορές. Επίσης, καθώς πολλές φορές η αντιμετώπιση διάφορων προβλημάτων στο ηλεκτρονικό εμπόριο απαιτεί τεχνογνωσία, καλό θα είναι η επιχείρηση να συνεργάζεται εξειδικευμένο προσωπικό προκειμένου να αντιμετωπίζει δραστικά οποιαδήποτε ζητήματα ανακύπτουν με τις ηλεκτρονικές της υπηρεσίες.

       4. Παραμείνετε σε εγρήγορση

Μην αμελείτε να ενημερώνεστε τακτικά για τις τελευταίες τάσεις και εξελίξεις σε επίπεδο τακτικής  και παραμείνετε σε επαγρύπνηση γιατί οι κίνδυνοι στο ηλεκτρονικό εμπόριο καραδοκούν. Οι επιτήδειοι δε, συνεχώς θα εξελίσσουν τις τεχνικές τους προκειμένου να παραβιάζουν τα όποια συστήματα άμυνας διαθέτουν οι επιχειρήσεις.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις