Ποιες χώρες σημείωσαν την μεγαλύτερη αύξηση στο online shopping

Οι διαδικτυακές αγορές συνεχίζουν να αυξάνονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως δείχνουν τα στοιχεία από την τελευταία ετήσια έρευνα για τη χρήση του διαδικτύου στα νοικοκυριά.

Το 2022, το 91% των ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών στην ΕΕ είχε χρησιμοποιήσει το Διαδίκτυο, το 75% των οποίων είχε αγοράσει ή παραγγείλει αγαθά ή υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση. Το ποσοστό των ηλεκτρονικών αγορών αυξήθηκε από 55% το 2012 σε 75% το 2022, σημειώνοντας αύξηση 20%.

Τα υψηλότερα ποσοστά χρηστών του Διαδικτύου που αγόρασαν ή παρήγγειλαν αγαθά ή υπηρεσίες μέσω του Διαδικτύου το 2022 καταγράφηκαν στην Ολλανδία (92%), στη Δανία (90%) και στην Ιρλανδία (89%). Από την άλλη πλευρά, λιγότερο από το 50% είχε πραγματοποιήσει αγορές μέσω Διαδικτύου στη Βουλγαρία (49%).

Μεταξύ 2012 και 2022, η ανάπτυξη ήταν ιδιαίτερα σημαντική στην Εσθονία (+47%), την Ουγγαρία (+43%), την Τσεχία και τη Ρουμανία (+41%).

Ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ στις πιο συχνές ηλεκτρονικές αγορές

Το 2022, οι πιο συνηθισμένες ηλεκτρονικές αγορές αγαθών ήταν ρούχα (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), παπούτσια ή αξεσουάρ (παραγγελίες από το 42% των χρηστών του Διαδικτύου). Μετά τα wearables, οι 5 πιο συνηθισμένες ηλεκτρονικές αγορές φυσικών αγαθών ολοκληρώθηκαν με παραδόσεις από εστιατόρια, αλυσίδες fast-food και υπηρεσίες catering (19%), καλλυντικά, προϊόντα ομορφιάς ή ευεξίας (17%), έπιπλα, αξεσουάρ σπιτιού ή προϊόντα κηπουρικής (16%), και έντυπα βιβλία, περιοδικά ή εφημερίδες και αθλητικά είδη (εκτός αθλητικών ενδυμάτων) (και τα δύο 14%).

Αγορά αγαθών πάνω από τη ζήτηση για υπηρεσίες

Η συνεργατική οικονομία άνοιξε έναν νέο τρόπο ανταλλαγής αγαθών και υπηρεσιών μέσω ψηφιακών τεχνολογιών. Το 2022, μεταξύ των χρηστών του διαδικτύου στην ΕΕ, το 21% χρησιμοποίησε πλατφόρμες συνεργατικής οικονομίας για να παραγγείλει ή να αγοράσει φυσικά αγαθά από άλλα άτομα, ενώ το 6% νοίκιαζε καταλύματα, το 1% χρησιμοποιούσε υπηρεσία μεταφοράς και κάτω από το 1% παρήγγειλε οικιακές υπηρεσίες μέσω τέτοιων πλατφορμών.

Τα άτομα ηλικίας 25-34 ετών και 35-44 ετών είχαν μεγαλύτερη από το μέσο όρο τάση για αγορά αγαθών από άλλους ιδιώτες πωλητές το 2022 με μερίδιο 29% των χρηστών του διαδικτύου το καθένα.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις