Όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στην εικονική πραγματικότητα

Το ένα τρίτο των χρηστών εικονικής πραγματικότητας (VR) έχουν ψωνίσει κάνοντας χρήση της τεχνολογίας τους τελευταίους έξι μήνες, σύμφωνα με έρευνα της PwC. Οι έμποροι λιανικής καλούνται να ανταποκριθούν στην «έκπληξη» του VR, τη στιγμή που τα είδη πολυτελείας αποτελούν επιτυχία στον εικονικό κόσμο, με σχεδόν το ένα πέμπτο των χρηστών VR να τα αγοράζουν. Πώς επιδρά η εικονική πραγματικότητα στις ηλεκτρονικές αγορές;

Η Κίνα, η Ινδία και το Κατάρ είναι οι αγορές όπου το VR είναι πιο δημοφιλές. Περισσότεροι από εμάς στρέφονται στην εικονική πραγματικότητα (VR) για να κάνουμε τις αγορές μας γεγονός που θα μπορούσε να σηματοδοτήσει μεγάλες αλλαγές στον τομέα του λιανικού εμπορίου.

Περίπου το ένα τρίτο από εμάς έχουμε χρησιμοποιήσει ένα κανάλι VR τους τελευταίους έξι μήνες, σύμφωνα με το Global Consumer Insights Pulse Survey της PwC. Οι μισοί από αυτούς τους χρήστες VR είπαν ότι χρησιμοποιούσαν την τεχνολογία για παιχνίδια, ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές. Αλλά πολλοί είχαν ψωνίσει στον εικονικό κόσμο, με το 32% να αγοράζει προϊόντα αφού τα έλεγξε σε πλατφόρμες VR.

Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί η εικονική πραγματικότητα και τα ψώνια αποδεικνύονται ότι ταιριάζουν καλά. Μέσω της χρήσης ακουστικών, η τεχνολογία δημιουργεί μια καθηλωτική εμπειρία που επιτρέπει στους πελάτες να περπατούν σε ένα εικονικό κατάστημα, να αλληλεπιδρούν με το προσωπικό του avatar, να περιηγούνται σε προϊόντα σε 3D και ακόμη και να εξατομικεύουν ορισμένα αντικείμενα πριν κάνουν μια παραγγελία.

Εξατομικευμένα avatars
Οι καταναλωτές στην Κίνα, την Ινδία και το Κατάρ ενδιαφέρονται περισσότερο για την εικονική πραγματικότητα και η πλατφόρμα φαίνεται λιγότερο επιτυχημένη στην Αυστραλία, την Ιρλανδία και την Ιαπωνία, αναφέρει η έρευνα. Η ηλικία μπαίνει επίσης στο παιχνίδι με τη Generation Z (αυτοί που γεννήθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 1990) και τους νέους millennials που βολεύονται πιο άνετα στον κόσμο της VR.

Πολλά μεγάλα ονόματα της μόδας  μπαίνουν στη δράση. Οι πελάτες που ψωνίζουν με το Hugo Boss μπορούν τώρα να δημιουργήσουν εξατομικευμένα avatar για να δοκιμάσουν ρούχα, χάρη στη συνεργασία της γερμανικής εταιρείας μόδας με την Reactive Reality. Το PICTOFiT επιτρέπει στους αγοραστές να βιώσουν μερικές από αυτές τις κρίσιμες λεπτομέρειες σχετικά με ένα ντύσιμο, όπως το πώς φαίνονται τα αντικείμενα το ένα πάνω στο άλλο, αναφέρει το 365Retail. Ο Stefan Hauswiesner, Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της Reactive Reality είπε στον ιστότοπο ειδήσεων της βιομηχανίας λιανικής: «…θέλουμε να βοηθήσουμε τους λιανοπωλητές να συμβαδίζουν με τις απαιτήσεις των καταναλωτών που αναζητούν νέους και συναρπαστικούς τρόπους για να ψωνίσουν online».

Εικονική πραγματικότητα-ηλεκτρονικές αγορές: Βλέποντας έπιπλα στο σπίτι σας πριν αγοράσετε

Οι έμποροι λιανικής χρησιμοποιούν τόσο VR, όπου οι πελάτες φορούν συνήθως ακουστικά για να εισέλθουν σε έναν εντελώς ψηφιακό κόσμο, όσο και επαυξημένη πραγματικότητα.

Αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιείται για την πώληση προϊόντων που παραδοσιακά οι αγοραστές ήταν απρόθυμοι να αγοράσουν ηλεκτρονικά. Τα έπιπλα είναι ένα παράδειγμα όπου οι καταναλωτές θέλουν να δουν το μέγεθος των αντικειμένων για να ελέγξουν πώς ταιριάζουν στο σπίτι τους, γράφει ο Bernard Marr στο Forbes.

Τώρα η εφαρμογή The Place της IKEA επιτρέπει στους πελάτες να κάνουν ακριβώς αυτό, προβάλλοντας μια ψηφιακή έκδοση της καρέκλας ή του τραπεζιού στο δωμάτιο όπου πρόκειται να καταλήξει.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις