Εξοικειωμένοι αλλά επιφυλακτικοί οι Έλληνες με την Τεχνητή Νοημοσύνη

Τι δείχνει η έρευνα της NielsenIQ
Η εξοικείωση των Ελλήνων με την Τεχνητή Νοημοσύνη είναι υψηλή καθώς το 85% δηλώνει «πολύ» ή «αρκετά» εξοικειωμένο με τον όρο. Ωστόσο, η εμπιστοσύνη τους παραμένει περιορισμένη: μόλις 30% δηλώνει ότι εμπιστεύεται την AI να λαμβάνει αποφάσεις που το αφορά προσωπικά.
Τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν από την έρευνα της NielsenIQ η οποία διεξήχθη σε 15 χώρες της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και Αφρικής.
Σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της έρευνας, η Ελλάδα βρίσκεται κοντά στον μέσο όρο της περιοχής σε επίπεδο εξοικείωσης και χρήσης, αλλά εμφανίζει χαμηλότερη εμπιστοσύνη και υψηλότερη επιφυλακτικότητα σε θέματα προσωπικών δεδομένων. Οι πιο αισιόδοξες χώρες είναι τα ΗΑΕ, Τουρκία και Νότια Αφρική, ενώ Γαλλία και Γερμανία εμφανίζουν τη μεγαλύτερη δυσπιστία.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη και οι Έλληνες
Οι Έλληνες χρησιμοποιούν την AI κυρίως για ψυχαγωγία (54%), εργασία (44%) και εκπαίδευση (40%), ενώ η χρήση σε δημόσια διοίκηση και υγεία παραμένει χαμηλή. Το 58% χρησιμοποιεί chatbots τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, ενώ το 39% αλληλεπιδρά με AI–generated εικόνες/βίντεο
Ως προς τις ανησυχίες τους, οι μεγαλύτερες αφορούν στην παραπληροφόρηση (56%), την απώλεια ιδιωτικότητας (42%) και τον κίνδυνο απώλειας θέσεων εργασίας (53%). Παράλληλα το 52% των Ελλήνων δηλώνει ότι αισθάνεται «παρακολουθούμενο» από την Τεχνητή Νοημοσύνη, ενώ το 43% ζητά μεγαλύτερη διαφάνεια.
Οι Έλληνες είναι πιο πρόθυμοι να μοιραστούν ηλικία/φύλο (77%) και ιστορικό αγορών (67%), αλλά λιγότερο πρόθυμοι να δώσουν φωτογραφίες (37%) ή τοποθεσία (50%). Το 76% έχει συναντήσει AI εφαρμογές στο λιανεμπόριο, κυρίως μέσω οπτικής αναζήτησης, προτάσεων προϊόντων και φωνητικών βοηθών.
Σε ό,τι αφορά το μέλλον, το 64% πιστεύει ότι η AI θα βελτιώσει την καθημερινότητά του τα επόμενα 5 χρόνια, ενώ το 32% επιθυμεί η AI να ενισχύσει την παραγωγικότητα και την ευκολία στην καθημερινή ζωή.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις










