Ποιες επιχειρήσεις μπήκαν πρώτες στην «μάχη» των προσφορών

Από τις πρώτες μέρες του Νοεμβρίου, η αγορά έχει ήδη στραμμένο το βλέμμα της στην τελευταία Παρασκευή του μήνα. Την 28η Νοεμβρίου, δηλαδή, τη φετινή Black Friday.

Της Ρομίνας Νικηφόρου

Για τις μεγάλες αλυσίδες βεβαίως, το συγκεκριμένο εμπορικό γεγονός δεν περιορίζεται στη μέρα αυτή. Η ελληνική αγορά «προθερμαίνεται» σταδιακά από τις αρχές του μήνα, αρχικά με προσφορές σε περιορισμένους  κωδικούς προϊόντων και τα πρώτα ενημερωτικά newsletter να φτάνουν στους καταναλωτές.

Όπως και πέρσι έτσι και φέτος, την αρχή έκαναν μεγάλες αλυσίδες αθλητικών ειδών, ένδυση και υπόδησης. Τα online καταστήματά τους κινούνται ήδη σε ρυθμούς «Black Friday» και οι πρώτες προσφορές περιμένουν τους καταναλωτές.

Από την άλλη πλευρά, στις μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών -που παραδοσιακά πρωταγωνιστούν στις αγορές της συγκεκριμένης περιόδου –  ο χρόνος μετρά κυριολεκτικά αντίστροφα για την ανακοίνωση των προσφορών. Πέρσι, μπήκαν επίσημα στην online «μάχη» ακριβώς δύο εβδομάδες πριν τη «Black Friday».

Την τελευταία εβδομάδα του μήνα, στον «χορό» των προσφορών αναμένεται να μπουν σταδιακά και οι μικρότερες επιχειρήσεις ενώ την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου το σύνολο της αγοράς, επιχειρήσεις σε όλους τους κλάδους, όπως και τα προηγούμενα χρόνια. Οι προσφορές θα διαρκέσουν έως και τη Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου, τη Cyber Monday, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Για τους καταναλωτές, τώρα ξεκινά ουσιαστικά μία περίοδος στην οποία θα… κυριαρχήσει η έρευνα αγοράς. Συγκρίσεις τιμών μέσω των online καταστημάτων, αναζήτηση των προσφορών εκείνων που αποτελούν πραγματικέ ευκαιρίες για εξοικονόμηση χρημάτων, ακόμη κι ένας πρώτος προγραμματισμός για τα δώρα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

Άλλωστε, η εικόνα της καταναλωτικής συμπεριφοράς των τελευταίων ετών στις εκπτωτικές περιόδους και τα μεγάλα εμπορικά γεγονότα δείχνει πως πλέον, σε μεγάλο βαθμό, οι «αυθόρμητες» αγορές ανήκουν στο παρελθόν. Οι καταναλωτές εστιάζουν σε προϊόντα που θεωρούν απαραίτητα και ψάχνουν να καλύψουν ανάγκες που λόγω της πίεσης στο εισόδημά τους, αδυνατούσαν.

Για τους εμπόρους, από την άλλη πλευρά, σηματοδοτεί την έναρξη μίας ιδιαίτερα κρίσιμης, από πλευράς τζίρου, περιόδου καθώς αμέσως μετά τη Black Friday ξεκινά η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων. Το 2025 εξάλλου χαρακτηρίζεται από τον εμπορικό κόσμο, ως ακόμη ένα δύσκολο έτος για το λιανεμπόριο και πλέον ευελπιστεί σε ένα θετικό δίμηνο στο κλείσιμο της χρονιάς.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις