Οι πωλήσεις τους «τρέχουν» με υψηλότερους ρυθμούς σε αξία και σε όγκο παρά το γεγονός μάλιστα οι εμφανίζουν μεγαλύτερη αύξηση στην τιμή ανά μονάδα

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έκαναν… δυναμική είσοδο στο καλάθι των Ελλήνων καταναλωτών την προηγούμενη τριετία εν μέσω των έντονων πληθωριστικών πιέσεων σε βασικά αγαθά, αυξάνοντας χρόνο με τον χρόνο το μερίδιό τους στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ.

Της Ρομίνας Νικηφόρου

Σήμερα, με την ακρίβεια να παραμένει μεν το μεγαλύτερο πρόβλημα για τα ελληνικά νοικοκυριά, τις αυξήσεις ωστόσο να είναι πλέον μικρότερες σε ένταση και σε συγκεκριμένες, κυρίως, κατηγόριες προϊόντων, τα PL συνεχίζουν να ενισχύουν τις πωλήσεις τους και να «τρέχουν» με υψηλότερους ρυθμούς έναντι των επωνύμων, τόσο σε αξία όσο και σε όγκο. Παρά το γεγονός μάλιστα ότι σε αυτά, η μέση τιμή ανά μονάδα εμφανίζει μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με εκείνη των επωνύμων. 

Το μερίδιο των PL στο σύνολο των ταχυκίνητων αγαθών διαμορφώνεται στο 8μηνο του 2025 στο 27,1% της συνολικής αξίας των πωλήσεων (έναντι 26,8% το 2024) σύμφωνα με τη Circana. Ποσοστό, που εάν συγκριθεί με άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι χαμηλό αλλά για τα ελληνικά δεδομένα αποτελεί ρεκόρ.

Ακόμη πιο πρόσφατα στοιχεία της Cirana που αποτυπώνουν τις εβδομαδιαίες πωλήσεις (WΕ 5/10/2025) δείχνουν πως οι πωλήσεις σε αξία των PL αναπτύσσονται με ρυθμό 6% όταν των επωνύμων «τρέχουν» αντίστοιχα με 4,7% και στο σύνολο των ταχυκίνητων αγαθών με 5,1%. Ταυτόχρονα, εμφανίζουν μεγαλύτερη αύξηση και στον όγκο πωλήσεων (3,9%) έναντι των επωνύμων (3,6%) και του συνόλου της αγοράς FMCG (3,7%).

Την ίδια στιγμή ενώ η μέση τιμή ανά μονάδα στα ταχυκίνητα αγαθά καταγράφεται αυξημένη κατά 1,4%, στα PL διαμορφώνεται στο 2,1% ενώ στα επώνυμα στο 1,1%. Το συνολικό καλάθι πάντως παραμένει σημαντικά χαμηλότερο. Η αξία του καλαθιού με τα προϊόντα των 60 σημαντικότερων κατηγοριών που μετρά η εταιρεία, διαμορφώνεται στα 210,82 ευρώ στα επώνυμα και στα 145,85 στα ιδιωτικής ετικέτας. 

Προφανώς λοιπόν έως και σήμερα το βασικό κίνητρο αγοράς τους παραμένει η μείωση του κόστος στα καθημερινά ψώνια του σούπερ μάρκετ. Ταυτόχρονα όμως, κατά τη διάρκεια των τελευταία ετών – από το ξέσπασμα της ενεργειακής κρίσης και μετά- έχουν αλλάξει και τα δεδομένα. Τόσο από την πλευρά των επιχειρήσεων που έχουν βελτιώσει και ενισχύσει το εύρος των κατηγοριών, την ποιότητα, ακόμη και τις συσκευασίες τους όσο και από την πλευρά των καταναλωτών. Οι οποίοι παρότι στράφηκαν στα PL από ανάγκη αναζητώντας πιο προσιτές τιμές, πλέον εμφανίζονται και λιγότερο επιφυλακτικοί σε σχέση με το παρελθόν ως προς την ποιότητα τους. Έρευνα που είχε πραγματοποιήσει η ΕΥ το 2024 – εν μέσω του «ράλι» των PL-, αναδείκνυε αυτή την τάση. Το 60% των ερωτηθέντων δήλωνε ότι ικανοποιούν εξίσου καλά τις ανάγκες τους με τα επώνυμα προϊόντα ενώ πάνω από 1 στους 2 ότι τα PL έχουν όλο και καλύτερη ποιότητα. Παράλληλα σε ποσοστό 40% οι καταναλωτές απαντούσαν ότι δεν σκοπεύουν να επιστρέψουν στα επώνυμα προϊόντα σε κατηγορίες, όπου πλέον αγοράζουν PL.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις