Τι έδειξαν τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2024

Σε περιοχές που παίρνουν «ώθηση» από τον τουρισμό αλλά και στη βόρεια Ελλάδα, εστιάζει η ΑΒ Βασιλόπουλος για τη δημιουργία νέων καταστημάτων – franchise κατά κύριο λόγο – συνεχίζοντας το πλάνο εξορθολογισμού του δικτύου της που ξεκίνησε πριν από μία τριετία.

Της Ρομίνας Νικηφόρου

Στόχος όπως επισήμανε ο Brand President της αλυσίδας, Νίκος Λαβίδας, κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής ενημέρωσης είναι τα 900 καταστήματα έως το 2028 – τα 700 εκ των οποίων franchise – από τα 652 σήμερα (254 εταιρικά και 384 franchise). Αυτό επιδιώκεται να επιτευχθεί είτε μέσω οργανικής ανάπτυξης, είτε με εξαγορές. Αντίθετα, σε ό,τι αφορά τα εταιρικά καταστήματα, η εταιρεία ακολουθεί «συντηρητική προσέγγιση» και δίνει έμφαση κυρίως στις τουριστικές περιοχές.

Η στρατηγική αυτή της ΑΒ Βασιλόπουλος αποτυπώνεται και στις κινήσεις της τόσο κατά το προηγούμενο, όσο και το τρέχον έτος.

Μόλις πριν από λίγες ημέρες, η ΑΒ Βασιλόπουλος, ενισχύοντας την παρουσία της στη Βόρεια Ελλάδα προχώρησε στην εξαγορά 5 καταστημάτων (από τα 8 συνολικά που διαθέτει) της τοπικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ στη Δυτική Μακεδονία, «Πτολεμαΐς». Τα συγκεκριμένα καταστήματα θα περάσουν σε δύο franchisees.

Μέχρι το τέλος του 2025 πάντως σχεδιάζεται το άνοιγμα συνολικά 13 -14 καταστημάτων franchise με το δίκτυό της ΑΒ να αριθμεί συνολικά 670 καταστήματα.

Τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024

Το 2024 για την ΑΒ Βασιλόπουλος έκλεισε με τον κύκλο εργασιών να διαμορφώνεται στα  1,9 δισ. ευρώ καταγράφοντας πτώση 1,8% σε σχέση με το 2023,  ως αποτέλεσμα της αναδιάρθρωσης του δικτύου καταστημάτων σύμφωνα με την εταιρεία. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν σε σχέση με το 2023, φτάνοντας στα 13,8 εκατ. ευρώ, από 6,4 εκατ. ευρώ.

Τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν σε 68,7 εκατ. ευρώ έναντι 59,6 εκατ. ευρώ το 2023, ενώ η προσαρμοσμένη λειτουργική κερδοφορία ανήλθε σε 26,7 εκατ. ευρώ. Κατέγραψε επίσης  απώλειες 15,8 εκατ. ευρώ, έναντι 19,3 εκατ. το 2023. 

Ως προς τους στόχους σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας, Brand President της αλυσίδας σημείωσε πως σε πρώτη φάση, δεν είναι τόσο η αύξηση του τζίρου, είναι «να μπορέσεις πάλι δημιουργήσεις κερδοφορία για να τροφοδοτήσεις τη δουλειά.» «Το μεγαλύτερο αγκάθι είναι ότι δεν υπάρχει κέρδος για μπορέσεις να επανεπενδύσεις. Παρόλα αυτά η εταιρεία επενδύει» υπογράμμισε ο κ. Λαβίδας.

Οι επενδύσεις και οι επόμενοι στόχοι

Κατά τη χρήση του 2024 η εταιρεία πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους 41,5 εκατ. ευρώ που κατευθύνθηκαν σε νέα καταστήματα, συνολικά στο δίκτυο και σε νέες τεχνολογίες, σε αποθήκες και διανομή, σε υποδομές καθώς και στην πράσινη ανάπτυξη. Μέσα στο προηγούμενο έτος επέκτεινε το δίκτυο καταστημάτων της, με 3 νέα εταιρικά καταστήματα και 50 νέα franchise ενώ στο πλαίσιο του εξορθολογισμό του δικτύου της έκλεισε συνολικά 8 ζημιογόνα μαγαζιά.

Συνεχίζοντας το 5ετές πλάνο της δίνει έμφαση στην ενδυνάμωση του δικτύου καταστημάτων, στην αναβάθμιση των τεχνολογικών υπηρεσιών και τη στήριξη της ελληνικής παραγωγής. Παράλληλα προχωρά επέκταση του fast delivery και της προσωποποιημένης εξυπηρέτησης και στην περαιτέρω ανάπτυξη του e-commerce.

Η ιδιωτική ετικέτα παραμένει, τέλος, για την ΑΒ Βασιλόπουλος στρατηγικός μοχλός αξίας, με στόχο την αύξηση του μεριδίου στο 40% μέσα στην επόμενη πενταετία και εισαγωγής 450 νέων προϊόντων και 1.000 κωδικών έως το 2027.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις