«Τα βασικά ορόσημα της χρονιάς –χειμερινές εκπτώσεις, πασχαλινή περίοδος και θερινές εκπτώσεις– χάθηκαν για τον κλάδο» δηλώνει ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Σταύρος Καφούνης

Σε «ρηχά νερά» κινήθηκε η φετινή θερινή εκπτωτική περίοδος σχεδόν τις μισές επιχειρήσεις να δηλώνουν λίγο έως καθόλου ικανοποιημένες από τις πωλήσεις και το 59% να καταγράφει χειρότερες πωλήσεις σε σχέση με πέρσι. Μάλιστα για 7 στις 10 από αυτές, η μείωση έφτασε έως το 20%. Μόλις 1 στις 10 επιχειρήσεις – κυρίως οι πολύ μεγάλες – κατέγραψε θετικό πρόσημο, ωστόσο για τις περισσότερες, η άνοδος των πωλήσεων δεν υπερέβη το 10%.

Της Ρομίνας Νικηφόρου

«Τα αποτελέσματα των θερινών εκπτώσεων έρχονται να συμπληρώσουν το αρνητικό «σερί» της αγοράς από την αρχή του χρόνου. Έξι στις δέκα επιχειρήσεις κατέγραψαν πτώση πωλήσεων, γεγονός που αποτυπώνει τη συνεχιζόμενη αδυναμία τους να ανακάμψουν» σημείωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Σταύρος Καφούνης με αφορμή τα αποτελέσματα της της έρευνας που που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ και αποτυπώνουν την παραπάνω εικόνα.

«Τα βασικά ορόσημα της χρονιάς –χειμερινές εκπτώσεις, πασχαλινή περίοδος και θερινές εκπτώσεις– χάθηκαν για τον κλάδο. Αυτό που μένει, εκτός από τον ισχνό τζίρο, είναι η ανησυχία χιλιάδων μικρομεσαίων και πολύ μικρών εμπορικών επιχειρήσεων για την πορεία των επόμενων μηνών. Η Πολιτεία οφείλει να προχωρήσει σε άμεσες παρεμβάσεις, στηρίζοντας ουσιαστικά τις επιχειρήσεις που κρατούν ζωντανή την αγορά και την απασχόληση. Και, επιπλέον, ήρθε η ώρα να επαναξιολογήσουμε τον θεσμό των εκπτώσεων ώστε να έχει θετικό αντίκτυπο σε επιχειρήσεις και καταναλωτές».

4 στους 10 συνεχίζουν τις προσφορές και μετά τις εκπτώσεις

Την ίδια στιγμή και παρά το γεγονός ότι 6 στις 10 επιχειρήσεις, προκειμένου να προσελκύσουν τους καταναλωτές, δηλώνουν πως προχώρησαν σε μειώσεις τιμών στα προϊόντα άνω του 30% κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων, το 37%  προτίθεται να συνεχίσει τις προσφορές και μετά το τέλος τους.

Δύο στις 3 επιχειρήσεις υιοθέτησαν τα ίδια ποσοστά εκπτώσεων με πέρσι ενώ οι μισές πραγματοποίησαν εκπτώσεις σε όλα ανεξαιρέτως τα εμπορεύματα του καταστήματος. Επίσης το 51% κατέγραψε χαμηλότερη επισκεψιμότητα σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και μόλις το 21% των επιχειρηματιών δήλωσε πολύ έως πάρα πολύ ικανοποιημένο από την επισκεψιμότητα στα καταστήματα.

Η «καλύτερη» συγκριτικά αγοραστική περίοδος ήταν για τις περισσότερες επιχειρήσεις το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου, περίοδος που χρονικά συμπίπτει με την καταβολής του επιδόματος αδείας /δώρου στον ιδιωτικό τομέα.

Τα «αγκάθια» για τις επιχειρήσεις και η επόμενη μέρα

Παρά το γεγονός  ότι οι online πωλήσεις ήταν ενισχυμένες το 45% των επιχειρηματιών δήλωσε πως οι πωλήσεις του φυσικού καταστήματος ήταν περισσότερες από τις ηλεκτρονικές. Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ το παραπάνω  εύρημα υπογραμμίζει και τα κίνητρα που πρέπει να δοθούν για την περαιτέρω ψηφιακή ωρίμανση της αγοράς.

Ως τα πλέον σημαντικά προβλήματα με αρνητική επιβάρυνση οι επιχειρηματίες αξιολογούν την ακρίβεια, την αύξηση του λειτουργικού κόστους, το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα για αγορές και την αύξηση των τιμών προμηθευτών ως τα πλέον σημαντικά προβλήματα με αρνητική επιβάρυνση.

Τρεις στις 4 επιχειρήσεις σημειώνει πως το λειτουργικό της κόστος έχει διογκωθεί περισσότερο από 10% από τις αρχές του έτους έως σήμερα και στο πλαίσιο αυτό, το 67% των επιχειρηματιών δηλώνει από «Καθόλου» έως «Λίγο ανακουφισμένο» από τα μέτρα στήριξης έναντι των ανατιμήσεων και αύξησης του ενεργειακού κόστους.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις