Αύξηση τόσο σε αξία, όσο και σε όγκο πωλήσεων κατέγραψαν και οι τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων

Στα 6,8 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το πρώτο εξάμηνο του 2025, ενισχυμένος κατά 6,6% σε αξία και κατά  4,3% σε όγκο πωλήσεων, με την τιμή ανά τεμάχιο αυξημένη 1,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Της Ρομίνας Νικηφόρου

Αύξηση τόσο σε αξία, όσο και σε όγκο κατέγραψαν και οι τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana. Σε αξία, η μεγαλύτερη άνοδος παρατηρήθηκε στα τρόφιμα (7%), τη μοναδική κατηγορία άλλωστε όπου συνεχίστηκαν οι ανατιμήσεις (+2,4%).

Από τις υποκατηγορίες των τροφίμων μειωμένες ήταν οι τιμές μόνο στα προϊόντα μαγειρικής (-3,5%), στα οποία συμπεριλαμβάνεται και το ελαιόλαδο, το οποίο σε σχέση με πέρσι εμφανίζει σημαντική αποκλιμάκωση. Αύξηση 7,8% κατέγραψε η τιμή ανά τεμάχιο στα σνακ, 4,5% στα αλκοολούχα ποτά, 3,7% στα αναψυκτικά, 1,7% στα συσκευασμένα τρόφιμα και 1% στα γαλακτοκομικά.

Σταθερές παρέμειναν οι τιμές στα κατεψυγμένα τρόφιμα, τα οποία εμφάνισαν τη μεγαλύτερη αύξηση σε όγκο πωλήσεων από όλες τις κατηγορίες που πωλούνται στο ράφι (9,5%).  Ακολούθησαν τα γαλακτοκομικά (6,5%) και τα προϊόντα μαγειρικής (5,2%). Από τα υπόλοιπα τρόφιμα, οι πωλήσεις σε όγκο αυξήθηκαν κατά 3,4% στα αναψυκτικά και 3,3% στα αλκοολούχα ποτά, κατά 3,9% στα συσκευασμένα τρόφιμα και 2,9% στα σνακ.

Εκτός των τροφίμων, όλες οι υπο – κατηγορίες, εμφανίζουν υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης σε όγκο σε σχέση με τον αντίστοιχο σε αξία: στα είδη προσωπικής υγιεινής οι πωλήσεις σε αξία «έτρεξαν» με 2,3% και σε όγκο στο 3,7%, στα είδη προσωπικής φροντίδας 0,8% και 3,4% αντίστοιχα, στα καθαριστικά για το σπίτι 0,6% και 1,7% και στα υπόλοιπα προϊόντα για το σπίτι με 2,4% σε αξία και 3,3% σε όγκο.

Σε αξία πωλήσεων, τη μεγαλύτερη άνοδο εμφανίζουν τα σνακ, τα κατεψυγμένα τρόφιμα (9,5%), τα αλκοολούχα ποτά (7,9%), τα γαλακτοκομικά (7,6%) και τα αναψυκτικά (7,2%).

Το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώθηκε στο 27,2% επί του συνόλου των πωλήσεων σε αξία εμφανίζοντας ρυθμό ανάπτυξης +7,1% με τον αντίστοιχο των επωνύμων να διαμορφώνεται στο 5,4% αντίστοιχα.

Μειωμένο σε σχέση με πέρσι, τέλος, εμφανίζεται το ποσοστό των προϊόντων που πωλήθηκαν υπό κάποιας μορφής προωθητική ενέργεια (-1,6ποσοστιαίες μονάδες). Η μεγαλύτερη μείωση παρατηρείται στα προϊόντα για το σπίτι (-5,7 μονάδες), ακολουθούν τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας (4,7 μονάδες) και τέλος τα τρόφιμα (1,6 μονάδες).

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις