Το 32% των «ώριμων χρηστών» δηλώνει ότι δαπανά μηνιαίως 250-500 ευρώ σε online αγορές

Στα 18,2 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα το 2024,  σύμφωνα με την «Έρευνα Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2025», που διεξήχθη από τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, υπό την αιγίδα της eQuality NGO.

Σύμφωνα με τα βασικά ευρήματα της έρευνας, οι «ώριμοι αγοραστές» καθορίζουν τη στρατηγική. Αυτή η ομάδα καταναλωτών ξοδεύει έως και 80% περισσότερα σε online αγορές και επιλέγει με βάση την εμπειρία, την εξυπηρέτηση και την αξιοπιστία — όχι απλώς την προσφορά. 

Το 32% των «ώριμων χρηστών» δηλώνει ότι δαπανά μηνιαίως 250-500 ευρώ σε online αγορές, έναντι 19,6% του γενικού πληθυσμού. Στον αντίποδα, το 30% του γενικού πληθυσμού δηλώνει ότι ξοδεύει   μηνιαίως 100-250 ευρώ έναντι του 21% των ώριμων χρηστών. Το 35% του γενικού πληθυσμού  ξοδεύει από 0-100 ευρώ για online αγορές έναντι του 19% των ώριμων αγοραστών.

Η omnichannel πραγματικότητα κυριαρχεί. 8 στους 10 eshoppers επισκέφθηκαν πρώτα φυσικό κατάστημα πριν την online αγορά, ενώ 7 στους 10 πραγματοποίησαν αγορά σε φυσικό κατάστημα έχοντας πρώτα κάνει online έρευνα. Ο online και ο offline κόσμος δεν ανταγωνίζονται — συνεργάζονται.

Η εμπιστοσύνη προηγείται της τιμής. Το 55% των καταναλωτών δηλώνει πως δεν θα αγόραζε από ένα κατάστημα που δεν εμπνέει εμπιστοσύνη, ακόμα και αν είχε χαμηλότερες τιμές. Απαραίτητα στοιχεία: σαφείς όροι, τηλεφωνική υποστήριξη, δυνατότητα επιστροφής, ασφαλείς πληρωμές.

Το 78% αγοράζει οnline υπηρεσίες διαμονής σε καταλύματα, το 76,1% παραγγέλνει φαγητό, το 73,6% κάνει δαπάνες σε ταξιδιωτικές υπηρεσίες, το 71,7% αγοράζει είδη ένδυσης και υπόδησης το 66,7% εισιτήρια για εκδηλώσεις.

Παράλληλα η εξυπηρέτηση πελάτη γίνεται ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η άμεση και αποτελεσματική εξυπηρέτηση κατά και μετά την αγορά θεωρείται κρίσιμη από το 65% του κοινού και το 72% των ώριμων χρηστών. Επιπλέον, παρά το γεγονός ότι σχεδόν οι μισοί καταναλωτές βρίσκουν ενδιαφέροντα προϊόντα μέσω social media, το 62% δεν εμπιστεύεται τις αγορές μέσα από αυτά, επιβεβαιώνοντας την ανάγκη για ασφάλεια και πιστοποίηση.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις