ΕΒΕΠ: Κοινή ευρωπαϊκή εκστρατεία καταναλωτών για μείωση κόστους και εξοικονόμηση ενέργειας
«Οι μικρομεσαίοι της ελληνικής αγοράς ταυτιζόμαστε με τους καταναλωτές, αφού, πρώτα από όλα, είμαστε όλοι καταναλωτές» σημειώνει ο Β. Κορκίδης
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς ενημερώνει για την κοινή εκστρατεία της EuroCommerce με την Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών (BEUC) να ευαισθητοποιήσουν τους ευρωπαίους καταναλωτές στην εξοικονόμηση ενέργειας.
Η εκστρατεία ευαισθητοποίησης στοχεύει να βοηθήσει τους καταναλωτές να μειώσουν τις ενεργειακές δαπάνες τους. Η BEUC συγκέντρωσε, λοιπόν, μια σειρά από μέτρα και συμβουλές για τα νοικοκυριά και η EuroCommerce οδηγίες για τις επιχειρήσεις. Οι ευρωπαίοι καταναλωτές εξακολουθούν, άλλοι περισσότερο και άλλοι λιγότερο, να αντιμετωπίζουν έναν επίμονο πληθωρισμό και οικονομικές δυσκολίες λόγω της ενεργειακής κρίσης. Ως εκ τούτου, καταρτίστηκε μια «λίστα ελέγχου» για να βοηθήσει όλους τους καταναλωτές στην Ευρώπη να μειώσουν το ενεργειακό τους κόστος και να εξοικονομήσουν ενέργεια στην καθημερινή τους ζωή. Η «checklist» αποτελεί μέρος μιας κοινής εκστρατείας με συμβουλές προς τους καταναλωτές για να τους καθοδηγήσει προς μια βιώσιμη ενεργειακή μετάβαση.
Η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών (BEUC) είναι η ομάδα-ομπρέλα στις Βρυξέλλες για 46 ανεξάρτητες οργανώσεις καταναλωτών από 32 χώρες. Ο κύριος ρόλος της είναι να εκπροσωπεί στα θεσμικά όργανα της ΕΕ και να υπερασπίζεται τα συμφέροντα των ευρωπαίων καταναλωτών. Η καθημερινή εργασία της BEUC περιλαμβάνει τη διασφάλιση ότι η ΕΕ λαμβάνει αποφάσεις πολιτικής που βελτιώνουν τη ζωή των καταναλωτών. Καλύπτει μια σειρά θεμάτων, όπως ο ανταγωνισμός, τα δικαιώματα των καταναλωτών, τα ψηφιακά δικαιώματα, την ενέργεια, την επιβολή χρεώσεων, τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, τα τρόφιμα, την υγεία, την ασφάλεια, τη βιωσιμότητα και γενικά την εμπορική πολιτική. Το ακρωνύμιο της BEUC προέρχεται από τον γαλλικό τίτλο, «Bureau Européen des Unions de Consommateurs». Ιδρύθηκε το 1962, από ομάδες καταναλωτών από έξι κράτη μέλη της τότε Ευρωπαϊκής Οικονομικής Κοινότητας (ΕΟΚ). Σήμερα, τα μέλη της προέρχονται από όλα τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ, καθώς επίσης και από την Ισλανδία, τη Νορβηγία, την Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Η κα Monique Goyens, Γενική Διευθύντρια της BEUC, τονίζει πως οι καταναλωτές αντιμετώπισαν άνευ προηγουμένου αυξήσεις στους λογαριασμούς ενέργειας τους τελευταίους 18 μήνες. Ένας από τους καλύτερους τρόπους για τους καταναλωτές να μειώσουν το κόστος των λογαριασμών τους είναι να εξοικονομήσουν ενέργεια. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο κατέληξαν σε μια σειρά από συμβουλές για να βοηθήσουν τους καταναλωτές να εξοικονομήσουν χρήματα. Πιστεύει, επίσης, πως μικρά βήματα, όπως η μείωση της θερμοκρασίας εσωτερικών χώρων τον χειμώνα και το καλοκαίρι, καθώς και η προσεκτική χρήση των ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά στους λογαριασμούς ενέργειας των καταναλωτών. Το κόστος ζωής των ευρωπαίων είναι γεγονός πως έχει αυξηθεί σημαντικά από τις επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης, που διατηρεί τον πληθωρισμό σε υψηλά επίπεδα στις χώρες της ΕΕ. Η κα Christel Delberghe, Γενική Διευθύντρια της EuroCommerce, τόνισε πως, σε αυτό το ταξίδι προς τη βιωσιμότητα, είμαστε μαζί με τους καταναλωτές. Στο εμπόριο εργαζόμαστε σκληρά για να προστατεύσουμε τους πελάτες μας από τις υψηλές τιμές στα καταστήματα, αλλά θέλουμε επίσης να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να παρέχουμε υποστήριξη στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και του κόστους των λογαριασμών.
Τέλος, ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, επισημαίνει: «Οι μικρομεσαίοι της ελληνικής αγοράς ταυτιζόμαστε με τους καταναλωτές, αφού, πρώτα από όλα, είμαστε όλοι καταναλωτές. Πρέπει, λοιπόν, πολλοί μαζί, να εργαστούμε και να συνεργαστούμε για να προστατευτούμε, μειώνοντας το ενεργειακό κόστος στα καταστήματα λιανικής, αλλά και τις επιχειρήσεις παραγωγής, μεταποίησης, χονδρικής και logistics. Οι θεσμικοί φορείς, πρέπει να παρέχουμε την απαραίτητη υποστήριξη, ώστε να βοηθήσουμε ουσιαστικά στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, αλλά και αποτελεσματικά, στη μείωση του κόστους των λογαριασμών νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Ο βασικός παράγοντας που διέπει τον τρέχοντα “πολυμορφικό” πληθωρισμό στην Ευρωζώνη, πρωτίστως, περιλαμβάνει το αυξημένο κόστος ενέργειας στην αγροτική και βιομηχανική παραγωγή, καθώς και όλη την εφοδιαστική αλυσίδα. Οι επιχειρήσεις οφείλουμε, λοιπόν, να υποστηρίξουμε τη μετάβαση στην ενεργειακή βιωσιμότητα η οποία, όμως, απαιτεί κοινή προσπάθεια για να μπορέσουμε να επιτύχουμε τους κλιματικούς στόχους της ΕΕ μέχρι το 2030. Στην Ελλάδα, τα επιδοτούμενα προγράμματα “Ανακυκλώνω-Αλλάζω Συσκευή” το 2022, αλλά και το νέο “Εξοικονομώ” το 2023, σίγουρα, προηγήθηκαν της κοινής ευρωπαϊκής εκστρατείας.»
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις