Νέο «όπλο» κατά της ακρίβειας

Το υπουργείο Ανάπτυξης προχωρά στη δημιουργία μιας καινοτόμας ηλεκτρονικής πλατφόρμας σύγκρισης τιμών
Ένα νέο ισχυρό ηλεκτρονικό «όπλο» κατά της ακρίβειας σχεδιάζει να ρίξει στην αγορά το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Στόχος είναι να διευρυνθεί ακόμη περισσότερο το ηλεκτρονικό δίχτυ προστασίας των καταναλωτών και να περιορισθούν οι υπέρογκες ανατιμήσεις. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του FoodLife το επόμενο διάστημα αναμένεται να παρουσιασθεί η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης βασικών αγαθών, η οποία θα δίνει ουσιαστικά την δυνατότητα στους καταναλωτές να βρουν σε ποιο κατάστημα πωλείται φθηνότερα το προϊόν που θέλουν να αγοράσουν.
Μέσα από την ηλεκτρονική πλατφόρμα, οι καταναλωτές θα μπορούν να αναζητούν πόσο κοστίζει το προϊόν που θέλουν να αγοράσουν σε όλες σχεδόν τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, σε όλη την Ελλάδα. Για παράδειγμα εάν ένας καταναλωτής θέλει να δει πόσο πωλούνται τα μακαρόνια συγκεκριμένης εταιρείας θα πληκτρολογεί την ονομασία και θα μπορεί να βλέπει πόσο κοστίζει στα σούπερ μάρκετ από την πιο φθηνή τιμή μέχρι και την πιο ακριβή.
Με αυτόν τον τρόπο σύμφωνα υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων στόχος είναι αφενός οι καταναλωτές να γνωρίζουν που μπορούν να αγοράσουν τα προϊόντα της αρεσκείας τους στις πιο ανταγωνιστικές τιμές και αφετέρου τα σούπερ μάρκετ αλλά και οι βιομηχανίες τροφίμων και οι εμπορικές επιχειρήσεις να «πιεσθούν» να συγκρατήσουν τις τιμές. Ουσιαστικά η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα στόχο έχει να συμβάλει στην προώθηση του υγιούς ανταγωνισμού ανάμεσα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και τις παραγωγικές επιχειρήσεις.
Η νέα πλατφόρμα θα λειτουργεί συμπληρωματικά και με την e-katanalotis όπου αναρτώνται τα «καλάθια του νοικοκυριού» και οι προσφορές των σούπερ μάρκετ. Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και ειδικότερα η Γενική Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή διαθέτει πλέον μια μεγάλη βάση δεδομένων με τις διακυμάνσεις των τιμών σε εκατοντάδες βασικά αγαθά τους τελευταίους αρκετούς μήνες.
Παράλληλα η νέα πλατφόρμα σύγκρισης τιμών θα αποτελέσει ένα ακόμη όπλο στα χέρια των ελεγκτικών Αρχών οι οποίοι θα γνωρίζουν με το πάτημα ενός κουμπιού τις αλλαγές των τιμών σε εκατοντάδες προϊόντα ευρείας κατανάλωσης. Έτσι οι έλεγχοι θα γίνονται ακόμη πιο στοχευμένοι, εστιάζοντας σε εκείνα τα προϊόντα και σε εκείνα τα σούπερ μάρκετ όπου παρατηρούνται αδικαιολόγητες αυξήσεις. Ουσιαστικά, η καταγραφή και η αρχειοθέτηση των τιμών θα δίνει την δυνατότητα στις ελεγκτικές υπηρεσίες να καταλήγουν σε ασφαλή συμπεράσματα για τις μεταβολές των τιμών σε συσκευασμένα προϊόντα από συγκεκριμένα σούπερ μάρκετ.
Όπως επισημαίνει ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος «το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα δημιουργηθούν νέα ψηφιακά εργαλεία που θα δίνουν στους καταναλωτές τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών στα βασικότερα προϊόντα που προμηθεύονται καθημερινά τα νοικοκυριά. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούμε να ελέγχουμε και τις τιμές των προϊόντων που βρίσκονται εκτός «καλαθιού του νοικοκυριού» και να πραγματοποιούμε ελέγχους όποτε αυτοί κρίνονται αναγκαίοι».
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις