Καύσιμα: Δεν τολμούν το γέμισμα οι Έλληνες οδηγοί – “Πονοκέφαλος” για τη διεθνή αγορά το πετρέλαιο κίνησης

Σφίγγει ο κλοιός ενόψει των κυρώσεων που επιβλήθηκαν στη Ρωσία και θα εφαρμοστούν από τον Φεβρουάριο
Πτώση στη ζήτηση του πετρελαίου κίνησης στην αγορά εξαιτίας των υψηλών τιμών. Οι Έλληνες οδηγοί εμφανίζονται διστακτικοί στο γέμισμα εξαιτίας του υψηλού κόστους. Πονοκέφαλος και για τη διεθνή αγορά η τιμή του diesel αφού αποτελεί εκτός από κινητήρια δύναμη των οχημάτων και κινητήρια δύναμη των γραναζιών της βιομηχανίας.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, η μέση πανελλαδική τιμή της απλής αμόλυβδης διαμορφώνεται στα 2,028 ευρώ το λίτρο και του diesel κίνησης στα 2,128 ευρώ το λίτρο ενώ μία εβδομάδα νωρίτερα οι αντίστοιχες τιμές ήταν στα 2,223 και 2,145. Παρά τη σχετική αποκλιμάκωση, οι τιμές των καυσίμων εξακολουθούν να είναι αυξημένες όχι μόνο συγκριτικά με προηγούμενα χρόνια αλλά και σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο, όταν ακόμη ήταν σε ισχύ οι επιδοτήσεις.
Τις τελευταίες βδομάδες, η τιμή του Brent έχει πάρει την ανιούσα και κινείται μεταξύ 92 και 97 λεπτών το βαρέλι με την παγκόσμια αγορά να βρίσκεται σε αναβρασμό και ανησυχία ενόψει και των επιβληθέντων κυρώσεων στη Ρωσία που θα ισχύσουν από τον Φεβρουάριο του 2023 και θα επιδεινώσουν δραματικά την κατάσταση.
Η εξάρτηση από τις ρωσικές εισαγωγές εντείνει το φόβο της διεθνούς αγοράς και για το diesel αφού από τον Φεβρουάριο και εξής θα απαγορευτεί η παράδοση σχεδόν όλων των προϊόντων διύλισης πετρελαίου από τη Ρωσία. Σημειώνεται ότι η Ελλάδα, εισάγει το 24-29% των αναγκών της σε πετρέλαιο από τη Ρωσία ενώ σε ετήσια βάση η Ευρωπαϊκή Ένωση εισάγει 200 εκατ. βαρέλια diesel από τη Ρωσία. Οι κυρώσεις σφίγγουν περισσότερο τον κλοιό για τις ευρωπαϊκές χώρες, βασικός προμηθευτής των οποίων σε πετρέλαιο είναι η Ρωσία.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις